Võtan ikka viisakalt teema kokku ja näitan, et ei visanud püssi põõsasse

Seitseteist kuud algusest, saan öelda
valmis. Protsess oli õpetlik ja enamalt nauditav. Kahetsen, et esmalt midagi väiksemat ja lihtsamat ei teinud. Tulemusega ei ole kindlasti rahul- nagu tõenäoliselt enamik algajaid oma esimese käkiga. Samas kolme meetri pealt näeb täitsa hea välja. Oli palju kohti, mis kukkusid oodatust palju paremini välja ja oli ka kohti, mis on korralik katastroof. Mõned valusad õppetunnid olid näiteks järgmised. Poleks arvanud, et mudeli detailid kohati nii kõverad ja vildakad on. Olen küll lugenud, et alati tuleks dry fittida kõike eelnevalt aga kuna mudel on niivõrd detailide rohke, siis mul ei olnud piisavalt püsivust, et kõik omavahel eelnevalt kokku teipida. Niisiis peale värvimist liimid ja kirud. (Miks värvisin enne liimimist? Arvasin, et viitsin peale lakkmist poleerida ja seda oleks võimatu teha liimitud mudeli puhul. Kõik on lihtsalt liiga õrn. Reraalsuses venis kogu asi nii pikale, et mingit polli ette võtta ei viitsinud enam.) Selleks, et kaabiini saaks hingedele kinnitada, tuleks midagi korralikult ümber ehitada. Nii ta siis jäi mul lihtsalt lahtiselt sinna otsa.
Mingil hetkel suutsin osa pisikesi detaile väikese kotikesega kuhugi nii ära panna, et enam ei leia. Õnnestus soetada teise disainiga sarnase Scania mittetäielik kit, kus vajalikud tükid olemas olid.
Tahtsin dekaalid jätta laki alla. MIllegipärast hakkasid osad dekaalid lakiga reageerima. See tähendas detailide uuesti värvimist ja seda, et ei saanud jätkata karbist välja disainiga, kuna dekaalid olid läinud. Suuremad paneelid pidin jätma nii nagu on. Seda on hästi ka piltidel näha. Näiteks vasaku ukse lingi ümber.
Eelnevalt olen kirjutanud, et värvida on võimalik vaid kuuris ja sobivate temperatuuride olemasolul. Seega ei viitsiks seal nende sutsude järel airbrushi puhastamisega jännata. Ja toas olid juba liimi aurudki kohati päris karmid. Mis siis veel airbrushi lahustiga pestes oleks. Sellest tulenevalt tuli minna spray teed.
Väga üllatas, kui lihtne on Tamiya spray värvidega värvida. Tolmu jäi muidugi korralikult nii värvi, kui laki sisse. Lohakas olin selle koha pealt, et mõned detailid on serva poolt vähem värvi saanud, mis tingib tooni vahe teiste panelidega. Nii suure mudeli värvimine spray värvidega on muidugi korralik pankrot. Puhtalt värvide peale kulus kolmekohaline summa. Seejuures on eriti valus vaadata, kui suur osa lihtsalt mudelist mööda läheb ja õhku lendub. Üldjuhul lasin kõike, nii krunti, värvi, kui lakki peale 2-3 kihti.
Veel oli meeldiv üllatus, kui head on Tamiya liimid. Ebameeldiv oli, et suutsin liimiste kätega värvi maha võtta paaris kohas. Nende kohtade paranduseks enam uut purki värvi ka ostma ei hakka, nii et jääb nii. Mis seal ikka.
Kokkuvõttes ilmselt kõik tavalised ämbrid, mis tuleb kõigil endal läbi kolistada enne, kui kvaliteet tulema hakkaks. Pisik on endiselt sees ja huvi olemas aga ilmselt sellistes tingimustes uuesti enam midagi tegema ei hakka. Võibolla siis ainult mõne sõiduauto. Järgmine veoauto kunagi juba kindlasti airbrushiga. Aga kas see juhtub viie või kolmekümne viie aasta pärast, seda elu näitab.
