Bergepanther Ausf.A
-
Simmtann
- Postitusi: 613
- Liitunud: 30. 12. 2005 21:51
- Asukoht: tallinn, nõmme , kiwa
Re: Bergepanther Ausf.A
See vasega mässamine on ikka täiega ennast õigustanud. Ma usun, et isegi hea nööriga hästi tehes ei teeks sellist järgi.
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Nii, aega ta võttis aga lõpuks need pildid tehtud said.
Et nüüd on sisemuse alumise osaga ühel pool, siis
tarisin pildistamistelgi välja ja tegin ka vähe kobedamad pildid.










Külma närvi ja
jääge meiega!
Kristjan
Et nüüd on sisemuse alumise osaga ühel pool, siis
tarisin pildistamistelgi välja ja tegin ka vähe kobedamad pildid.










Külma närvi ja
jääge meiega!
Kristjan
- Ivar S.
- Postitusi: 130
- Liitunud: 8. 08. 2022 12:37
- Elukoht: Lääne-Virumaa
Re: Bergepanther Ausf.A
Väljendan tagasihoidlikku lootust et seda näeb ka Minimaailmal?
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Jaa, ma katsun selle Minimaailmal valmis mudelite kõrvale välja panna.Ivar S. kirjutas: 17. 05. 2025 20:49 Väljendan tagasihoidlikku lootust et seda näeb ka Minimaailmal?
Seal on juba sahk ka taga ja asi näeb veel tummisem välja.
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Ma tegelikult olen siin saha ja vintsirullikutega ka tegelenud.
Vintsirullikute puhul oli koosteloogika jällegi selline, kus nad tuli selle raami sisse
lahtiselt sisse liimida. Seega valmistasin neile messingist uued teljed ja
töötlesin stüreeniga telgede augud raamis väiksemaks. Rullikute raam on preguses seisus kere tagaseinale
ajutiselt Maskoliga kinnitatud, sest muidu poleks võimalik korpuse pealmist osa sinna vintsitrossi alla saada.



Kere kinnitused saha jaoks on juba varem valmis tehtud. Sahapoolsed aisad saivad
endile aukude parajaks tegemiseks 1.8mm siseläbimõõduga messingtorud. Sahk ise
läks kokku suht ladusalt, aga vajas tohutus koguses keevisõmblusi, sest need oli
Takom täitsa valamata jätnud.






Koos sahaga näeb välja selline:



Olge terved!
Kristjan
Vintsirullikute puhul oli koosteloogika jällegi selline, kus nad tuli selle raami sisse
lahtiselt sisse liimida. Seega valmistasin neile messingist uued teljed ja
töötlesin stüreeniga telgede augud raamis väiksemaks. Rullikute raam on preguses seisus kere tagaseinale
ajutiselt Maskoliga kinnitatud, sest muidu poleks võimalik korpuse pealmist osa sinna vintsitrossi alla saada.



Kere kinnitused saha jaoks on juba varem valmis tehtud. Sahapoolsed aisad saivad
endile aukude parajaks tegemiseks 1.8mm siseläbimõõduga messingtorud. Sahk ise
läks kokku suht ladusalt, aga vajas tohutus koguses keevisõmblusi, sest need oli
Takom täitsa valamata jätnud.






Koos sahaga näeb välja selline:



Olge terved!
Kristjan
- Ivar S.
- Postitusi: 130
- Liitunud: 8. 08. 2022 12:37
- Elukoht: Lääne-Virumaa
Re: Bergepanther Ausf.A
Kõva mudel! Isegi telekas näidati. (21. mai "Ringvaade)
https://jupiter.err.ee/1038472/ringvaade (alates 17:50)
https://jupiter.err.ee/1038472/ringvaade (alates 17:50)
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Tänud, Ivar!
Ääriveeri pidi hakkasin mõnda aega tagasi tegelema kere ülemise poolega.
Algus läks suhteliselt loogilist rada pidi - esiplaadi sisemine külg, tagumised sponsoonisiilakad jms.
Siis aga tundus Ladebrücket huvi pärast kuivproovides, et enne korpuse peale liimimist tuleks see ka sinna külge
ära panna, sest kasti küljed tundusid pealeliimimiseks alt veidi survet ja tähelepanu tahtvat. Seega läks kasti külgede
ja portede ehitamiseks. Üsna pea aga selgus, et Voyageri etsilehel olevad portede hinged on umbes kolmandiku võrra
liiga suured ja nii need küll sinna külge minna ei saanud. Seega meenutasin papa Kiire sõnu kahju kannatamisest ja
poolele teele pidama jäämisest ning tellisin lisaks Tetra üsna kopsaka hinnasildiga etsiseti.
Tetra set on omade vigadega, kuid hinged on õige suurusega ja muid häid asju leiab sealt ka.
Lisaks on mul nüüd tänu sellele meeldiv valikuvõimalus etsidetailide osas ning seni on asju külge läinud mõlema tootja plekilehtedelt
Nõndaviisi näeb koostatud Ladebrücke kerel välja:




Ladebrücke ported käivad kenasti küljest ära:

Ladebrücke põrand oli Takomil ilma alumise poole detailideta ja paksendustega, et see ilusti konstruktsiooni vahele istuks.
Seega lihvisin alumiselt poolelt pea poole millimeetri jagu plasti ära, graveerisin laudade jooned ning tekitasin
stüreeni abiga terasraami alumised servad.

Põrand istub kuivalt Ladebrücke servade peal ja saab loodetavasti valminud mudelil kerge vaevaga
eemaldatav olema.
Ladebrücke sisse on terve hunnik plekist kaste ja korve ette nähtud. Pärit on need
Voyageri lehelt ning värvimise tarvis veel külge liimimata.

Alumine külg näeb välja selline:

Olge terved!
Kristjan
Ääriveeri pidi hakkasin mõnda aega tagasi tegelema kere ülemise poolega.
Algus läks suhteliselt loogilist rada pidi - esiplaadi sisemine külg, tagumised sponsoonisiilakad jms.
Siis aga tundus Ladebrücket huvi pärast kuivproovides, et enne korpuse peale liimimist tuleks see ka sinna külge
ära panna, sest kasti küljed tundusid pealeliimimiseks alt veidi survet ja tähelepanu tahtvat. Seega läks kasti külgede
ja portede ehitamiseks. Üsna pea aga selgus, et Voyageri etsilehel olevad portede hinged on umbes kolmandiku võrra
liiga suured ja nii need küll sinna külge minna ei saanud. Seega meenutasin papa Kiire sõnu kahju kannatamisest ja
poolele teele pidama jäämisest ning tellisin lisaks Tetra üsna kopsaka hinnasildiga etsiseti.
Tetra set on omade vigadega, kuid hinged on õige suurusega ja muid häid asju leiab sealt ka.
Lisaks on mul nüüd tänu sellele meeldiv valikuvõimalus etsidetailide osas ning seni on asju külge läinud mõlema tootja plekilehtedelt
Nõndaviisi näeb koostatud Ladebrücke kerel välja:




Ladebrücke ported käivad kenasti küljest ära:

Ladebrücke põrand oli Takomil ilma alumise poole detailideta ja paksendustega, et see ilusti konstruktsiooni vahele istuks.
Seega lihvisin alumiselt poolelt pea poole millimeetri jagu plasti ära, graveerisin laudade jooned ning tekitasin
stüreeni abiga terasraami alumised servad.

Põrand istub kuivalt Ladebrücke servade peal ja saab loodetavasti valminud mudelil kerge vaevaga
eemaldatav olema.
Ladebrücke sisse on terve hunnik plekist kaste ja korve ette nähtud. Pärit on need
Voyageri lehelt ning värvimise tarvis veel külge liimimata.

Alumine külg näeb välja selline:

Olge terved!
Kristjan
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Nõndaks, nüüd on see pealmine pool ka seest värvitud.
Kõigepealt aga periskoobid ja vaateavakraam, mis ma eelmisest postitusest välja jätsin.
Pisike probleem selle Takom'i karbi puhul, nagu ka pantri puhul oli, on see, et läbipaistvad detailid puuduvad -
periskoobid ja vaateavaplokid jms (kuigi neid palju ei ole siin) on valatud kõik halli plastikusse.
Juhi vaateava klaasploki puhul tegin seekord nii, et lõikasin selle plastdetaili seest tühjaks ja jätsin talle nii õhukese
seina kui vähegi kannatas, ning valmistasin sinna klaasosa ise sisse. Periskoobid läksid tummast plastikust ja
üritasin klaasosa oma oskuste järgi nii klaasiks värvida, kui oskasin. Mul on küll Fine Moldsi läbipaistvad periskoobid
suurematele saksa kassidele ka olemas, aga need ei istunud väga hästi ja ma ei viitsinud nikerdama ka hakata.

Ja siin siis kogu pealmine korpus. Raadiod tulid Pantri ajast varudesse jäänud Eduardi eelvärvitud etsikomplektist
ja said täitsa okeid. Muus osas oläks suht tavalise värvimis- ja kulutamistööna.








Olge terved!
Kristjan
Kõigepealt aga periskoobid ja vaateavakraam, mis ma eelmisest postitusest välja jätsin.
Pisike probleem selle Takom'i karbi puhul, nagu ka pantri puhul oli, on see, et läbipaistvad detailid puuduvad -
periskoobid ja vaateavaplokid jms (kuigi neid palju ei ole siin) on valatud kõik halli plastikusse.
Juhi vaateava klaasploki puhul tegin seekord nii, et lõikasin selle plastdetaili seest tühjaks ja jätsin talle nii õhukese
seina kui vähegi kannatas, ning valmistasin sinna klaasosa ise sisse. Periskoobid läksid tummast plastikust ja
üritasin klaasosa oma oskuste järgi nii klaasiks värvida, kui oskasin. Mul on küll Fine Moldsi läbipaistvad periskoobid
suurematele saksa kassidele ka olemas, aga need ei istunud väga hästi ja ma ei viitsinud nikerdama ka hakata.

Ja siin siis kogu pealmine korpus. Raadiod tulid Pantri ajast varudesse jäänud Eduardi eelvärvitud etsikomplektist
ja said täitsa okeid. Muus osas oläks suht tavalise värvimis- ja kulutamistööna.








Olge terved!
Kristjan
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Nii, kere pooled saivad hiljuti kõvasti kinni liimitud.
Sihuke:




Olge terved!
Kristjan
Sihuke:




Olge terved!
Kristjan
- vaoinas
- Postitusi: 95
- Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
- Elukoht: Tallinn
- Asukoht: Kalamaja
- Kontakt:
Re: Bergepanther Ausf.A
Kuna kast on kinni liimitud, siis edasi on olnud sellised väiksemad tööd siin ja seal ning
raske on olnud seda joont tõmmata, kust järgmine pildistamisring teha ja teemat täiendada.
Kõigepealt Zimmerit. See oli minu jaoks esimene kogemus sellega ning seetõttu püüdsin harjutada ühe varukere peal omajagu.
Tamiya kollane Epoxy Putty andis nagu paremaid tulemusi kui see valge, aga mingi lõpliku äratundmiseni sellega siiski ei jõudnud.
Lõpuks päris asja kallale minnes osutus see Zimmeriidi peale kandmine nii tüütuks, et piirdusin alumiste külgedega
ja lõin ülemisele poolele käega. Ja see on täiesti legit variant, sest on täitsa olemas pilte paarist septembris toodetud
Bergepantrist, mil alumine osa on zimemriidiga kaetud, aga ülemise osa on Demag Zimmeriidi ära jätmise korralduse tuules paljaks jätnud.
Siin see katsetus on - õnneks jääb suurem osa sellest käpardlikust zimmeriidist rataste ja roomiku varju.

Tagaplaadile jääva kraamiga oli seevastu lõbusam toimetamine. Keskmine ringikujuline luuk, mille külge kinnitub
haakeaasa pikendus, sai RFM'i mootorikomplekti restist, sest seal olid kõik vajalikud detailid selleks olemas ja luuk
ise tundus suurema detailsusega.



Mootorikatte plaadistus on ka ära tehtud. Esialgu on need kõik seal kuivalt peal. Lõplikult jääb kuivalt pealt ära käima
ilmselt keskmine mootorit kattev osa, kuigi seda on vintsitrossi alt kole raske kätte saada. Õhuvõtuavasid katvate võrkude
osas oli valik suur ja siin otsustasin Tetra plekisetis olnud võrkude kasuks.

Esimesed porilaudad on ka küljes. Algul tundusid Voyageri omad olevat need, mis siia lähevad, aga kokku jootes selgus,
et need on veidi liiga laiad. Kusjuures Voyagerile tuleb siin porilaudade laiuse mõttes selles osas õigus anda, et Panzertractsi joonisega kattuvad need täpselt, aga kuna Takomi kerel on keskmine osa ca millimeetri jagu laiem, siis turritasid need täpse laiusega
Voyageri plekid küljelt ebameeldivalt poole millimeetri jagu välja. Seega osutusid valituks vähe napima detailsusega Tetra plekkporilauad, mida ma siis oma võimete piires veidi paremaks tuunisin. Lõpuks väänasin esiservad ka maaliliselt lömmi, et meeleolu lõbusam oleks.
Esituli on taas asendatud Dragoni omaga, sest selle korpusel on sügavust rohkem ning pimenduskatte ava paremini välja vormitud,
kui sel, mis Takomi karbist tuli.

Juhiosa presentkatte raam on ise etsijääkidest kokku vorbitud. Voyageril olid küll detailid külgmiste liigendite jaoks olemas, aga need osutusid liiga laiaks ning kergem oli need ise uuesti teha. Presendi endana kaalusin esialgu kasutada Tamiya valget Epoxy Putty't -
sellest voolitud katsetus õnnestusi isegi enamvähem rahuldavalt, aga ilmselt jäi ikkagi veenvust puudu, sest lõpuks läks Takom'i
karbis olnud üsnagi hästi välja vormitud plastist variant.

Ja paar üldpilti ka praegusest seisust:


Külma närvi ja
jääge meiega!
Kristjan
raske on olnud seda joont tõmmata, kust järgmine pildistamisring teha ja teemat täiendada.
Kõigepealt Zimmerit. See oli minu jaoks esimene kogemus sellega ning seetõttu püüdsin harjutada ühe varukere peal omajagu.
Tamiya kollane Epoxy Putty andis nagu paremaid tulemusi kui see valge, aga mingi lõpliku äratundmiseni sellega siiski ei jõudnud.
Lõpuks päris asja kallale minnes osutus see Zimmeriidi peale kandmine nii tüütuks, et piirdusin alumiste külgedega
ja lõin ülemisele poolele käega. Ja see on täiesti legit variant, sest on täitsa olemas pilte paarist septembris toodetud
Bergepantrist, mil alumine osa on zimemriidiga kaetud, aga ülemise osa on Demag Zimmeriidi ära jätmise korralduse tuules paljaks jätnud.
Siin see katsetus on - õnneks jääb suurem osa sellest käpardlikust zimmeriidist rataste ja roomiku varju.

Tagaplaadile jääva kraamiga oli seevastu lõbusam toimetamine. Keskmine ringikujuline luuk, mille külge kinnitub
haakeaasa pikendus, sai RFM'i mootorikomplekti restist, sest seal olid kõik vajalikud detailid selleks olemas ja luuk
ise tundus suurema detailsusega.



Mootorikatte plaadistus on ka ära tehtud. Esialgu on need kõik seal kuivalt peal. Lõplikult jääb kuivalt pealt ära käima
ilmselt keskmine mootorit kattev osa, kuigi seda on vintsitrossi alt kole raske kätte saada. Õhuvõtuavasid katvate võrkude
osas oli valik suur ja siin otsustasin Tetra plekisetis olnud võrkude kasuks.

Esimesed porilaudad on ka küljes. Algul tundusid Voyageri omad olevat need, mis siia lähevad, aga kokku jootes selgus,
et need on veidi liiga laiad. Kusjuures Voyagerile tuleb siin porilaudade laiuse mõttes selles osas õigus anda, et Panzertractsi joonisega kattuvad need täpselt, aga kuna Takomi kerel on keskmine osa ca millimeetri jagu laiem, siis turritasid need täpse laiusega
Voyageri plekid küljelt ebameeldivalt poole millimeetri jagu välja. Seega osutusid valituks vähe napima detailsusega Tetra plekkporilauad, mida ma siis oma võimete piires veidi paremaks tuunisin. Lõpuks väänasin esiservad ka maaliliselt lömmi, et meeleolu lõbusam oleks.
Esituli on taas asendatud Dragoni omaga, sest selle korpusel on sügavust rohkem ning pimenduskatte ava paremini välja vormitud,
kui sel, mis Takomi karbist tuli.

Juhiosa presentkatte raam on ise etsijääkidest kokku vorbitud. Voyageril olid küll detailid külgmiste liigendite jaoks olemas, aga need osutusid liiga laiaks ning kergem oli need ise uuesti teha. Presendi endana kaalusin esialgu kasutada Tamiya valget Epoxy Putty't -
sellest voolitud katsetus õnnestusi isegi enamvähem rahuldavalt, aga ilmselt jäi ikkagi veenvust puudu, sest lõpuks läks Takom'i
karbis olnud üsnagi hästi välja vormitud plastist variant.

Ja paar üldpilti ka praegusest seisust:


Külma närvi ja
jääge meiega!
Kristjan