Kostroma Elektromehhaaniline tehas - MAZ

Kõik, mis puudutab mudeleid mõõtkavas 1:43.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 1898
Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
Elukoht: Tallinn

Kostroma Elektromehhaaniline tehas - MAZ

Postitus Postitas marko »

Üks suhteliselt haruldaste ja nüüdseks kallite mudelite tootja oli Venemaal Kostromas ja Zagorskis asuv Elektromehhaaniline tehas (sama tehas eri linnades) (Электромеханический завод).
МАЗ-503А 1982-86, 1993 (Zagorsk), 1987-92 (Kostroma)
MAZ 503A - mida üldiselt tehti kahes variandis sinise ja erkrohelise kabiiniga. Kastid üldjuhul kollased. Esimesed variandid omasid tugevaid esiakende raame, hilisematel väheke muutusid, samuti oli algul numbri imitatsioon esistange peal.
МАЗ-500 1993 (Zagorsk)
Eriti haruldane mudel, mida tehases jõuti teha ainult proovipartii. Edasi tellisid ettevõtlikud kollektsionäärid hulga detaile, millest pandi kokku umbes 500 mudelit. Seda mudelit tootis edasi kooperatiiv ANVI, mis väikeste partiidena tegi veel sadulhaagist MAZ 504.
Kõik need väikeste partiidena mudelid on väga kallid ja ma pole neid liikumas kuskil kohanud.
MAZ 503A halb omadus on, et ta kabiin kipub olema "tsingikatkuga" nakatuv ja seetõttu lagunev.
Kasutaja avatar
EdR
Postitusi: 322
Liitunud: 20. 01. 2006 23:02
Elukoht: Keila
Asukoht: Lääne-Harju vald
Kontakt:

Postitus Postitas EdR »

MAZ-i mudelist oleks lähemas tulevikus ise ka huvitatud. Huvitavad just mudelid 500(porte) või 503A (kallur). Seda viimast võib veel leida aga portet vist pole Eestist saada?
Mis hinnaskaalas need MAZ-id on?
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 1898
Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
Elukoht: Tallinn

Postitus Postitas marko »

No kui kallur MAZ 503A kuskilt eesti turult või antiigipoest leida, siis hind kuni 500 eeki on puhas võit. Kui hinnad üle selle, siis tasub silma peal hoida ebay-oksjonitel, kus neid vahel harva müüakse.
MAZ 500 eest maksti juba 3 aastat tagasi üle 100 USD e. 1300 EEKi tükist ja hinnad on ainult ülesläinud. Kui sul õnnestub see auto alla 3000 eeki saada, siis sa oled õnneseen.
Kasutaja avatar
WWW
Postitusi: 1380
Liitunud: 31. 12. 2005 22:18
Elukoht: Rakvere
Asukoht: Rakvere linn
Kontakt:

Postitus Postitas WWW »

Mul ka see sinise kabiiniga Maz . Praegu veel terve !
Äkki Ivan oli sellel päeval napsitanud kui valas Sinu Maz'i
kabiini !
v
kolz
Postitusi: 199
Liitunud: 29. 12. 2005 11:49
Elukoht: Hiiumaa
Asukoht: Hiiumaa

Postitus Postitas kolz »

Kardan, et Vanja oli ikka päris täis, sest kasti luuk murdus ka kohe uuest peast kolmeks jupiks, originaal raam ka erilist jõudu ei kannatanud, kast on veel terve kusagil kapisahtlis. Mudelil on paar aastat vanema Maz-i kast.
Mul Lada 2109 esikapott paistab olevat sama Ivani tehtud samal päeval.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 1898
Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
Elukoht: Tallinn

Postitus Postitas marko »

Sellest nn. "tsingikatkust" ma üritan mingi hetk materjali kokku panna. See on põhiliselt 70-80ndate aastate mudelite probleem. Teatud partiid mudeleid tehti vale metallisegu ja jahutusega. Põhiliselt AGAT/Radon/Tantali toodete ja nende Mazide probleem. Eleconil teadaolevalt seda pole juhtunud ja muud tootjad kasutavad hoopis teisi segusid.
Kasutaja avatar
WWW
Postitusi: 1380
Liitunud: 31. 12. 2005 22:18
Elukoht: Rakvere
Asukoht: Rakvere linn
Kontakt:

Postitus Postitas WWW »

WWW kirjutas:Mul ka see sinise kabiiniga Maz . Praegu veel terve !
Äkki Ivan oli sellel päeval napsitanud kui valas Sinu Maz'i
kabiini !
v
Nüüd mul neid juba kaks ! See mille täna sain ,ei ole küll nii korralik kui
eelmine . Kuid selliseid vigu nagu Kolz'i MAZ'il ,ei ole . Tagaluuk puudu ja
need peened 'plastlehtvedrud' purud .

v
Wäintz
Postitusi: 20
Liitunud: 2. 03. 2006 18:12
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas Wäintz »

jah, ka minul on sama probleem, kasi alumine julla, mis tahab tõstesilindri oma ja kabiini omad on katki, kasti luuk läks pooleks ja tuli ära, proovisin epoga kinni panna, ju näeb mis saab, tõesti kahju kui ta nii ära pudeneb :roll:
igor
Postitusi: 92
Liitunud: 22. 03. 2006 9:26
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas igor »

Kunagi sai 1980-ndate aastate esimeses pooles Venemaal käidud ja Kostromas MAZ 503A mudel ostetud (rohelise kabiiniga ja ilma sisse pressitud numbriteta). Õnneks pole see auto lagunema hakanud ning isegi karp peaks alles olema. Ka on mingi number kere peal (326, valge värviga). Järgmine nädal (so. märtsi viimane nädal)panen pildi ülesse.
igor
Postitusi: 92
Liitunud: 22. 03. 2006 9:26
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas igor »

Minu eksemplar
Manused
IMG_7011.JPG
taevavalvur
Postitusi: 467
Liitunud: 19. 12. 2006 23:05
Elukoht: Keila

Postitus Postitas taevavalvur »

sain maz 503 kalluri mille raamile on kirjutatud number 379, teab keegi midagi selle numbri kohta? kas kellegi tuuning või mingi tehase seeria number või...
Manused
379.jpg
...taevavalvur!
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 1898
Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
Elukoht: Tallinn

Postitus Postitas marko »

Ilmselt mingi tehasenumber, aga kindlasti mitte seerianumber. Teadaolevalt on neid mudeleid toodetud limiteerimata.

EDIT: Vaatasin oma mudelit ja seal oli samamoodi tembeldatud 38. Äkki see on mingi partii või tehnilise kontrolli või mudeli kokkupanija tunnus?
madis1080
Postitusi: 41
Liitunud: 11. 11. 2007 19:21

Postitus Postitas madis1080 »

Minu mazil on seal 71. Ja märkasin et on 2 sorti kabiine ühedel on esimesed akna raamid teistpide ja osadel õiget pidi.

Igori mazil on need tagurpidi.
veiko51
Postitusi: 165
Liitunud: 13. 12. 2007 21:38
Asukoht: Väike-Maarja

maz

Postitus Postitas veiko51 »

Minu omal tempel 145
Kasutaja avatar
newvadik
Postitusi: 2983
Liitunud: 22. 05. 2006 21:05
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas newvadik »

Kabiini aknad tõesti erinevad - siin on hästi näha http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... 17&start=0
Vasta