Stalinet S-60

Igasugune militaartehnika
Vasta
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 32
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Stalinet S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Terv!

Selle mudeliga on minu jaoks päris kummaline lugu.

Nimelt jõudis see mudel minu kätte läbi toreda kaasfoorumlase Priidu militaar.net'ist. Fooruminimi oli tal Hiinlane.
Nimelt olivad tal suured plaanid kunagi Eesti 1941 aasta suvesõja teemaga, aga
omil põhjusil ta enam mudeleid praegu ei ehita - siinses teemas käsitlust leidev traktor oli aga
tal koostamise osasl üsna lõpusirgel ja ta pärandas
selle paar aastat tagasi minu lauale lõpuni ehitamiseks.

Traktor ise on Trumpeteri Chtz S-65 koos L.Z. Modelsi transkitiga sellest S-60 tegemiseks.

Minuni jõudis kogu kupatus kaks aastat tagasi võrdlemisi koostatud seisus, aga ikka päris kõverana -
ma ei oska öelda, kas see oli tingitud L.Z. Models'i epo sisepingetest või 10-aastasest
hoiustamisest aga raam oli propelleris, mootor kõver ja õhutus- ning päris korsten teine teisele poole viltu.

Raami väänasin ma suht alguses kuuma vee abil otseks, aga siis jäi ta poolteiseks aastaks
riiulisse oma aega ootama. Seoses Kettenkradi tegemisse tekkinud pausiga otsustasin
traktorile pisut jälle aega pühendada ja olen ta praeguseks saanud värvimiseelsesse seisu.

Mis ma siin siis eelnevale lisaks siin tegin:
- Kuna mootoriplokil olid silindrid pisut viltu sattunud, siis kohendasin
üht mootorijala kõrgust, et silindrid otse oleks - seda asendit tuli korrigeerida niikuinii, sest üks mootori kinnitusjalg oli
murdunud ja tuli uuesti tekitada.
- Roomikute pingutusvedrud ja selles oleva varda asendasin - sellele pööras Priit ka ise tähelepanu, sest arvas, et need on võibolla liiga
hõredana keeratud. Nüüd on ehk jälle mõni keerd liiga tihe, aga annab paremini edasi päris traktoritel nähtavat pingutusvedrude tihedat olemust.
- Korstnad asendasin messingtorudega, mis andis korrektsema ilme ja võimaldas neid samas otseks sättida.
- Mootori jahutusühendused olid veel tegemata ja need lisasin stüreenist jätkudena.
- Porilaudadele lisasin stüreenist välimise serva, aga kuna vasak porilaud jäi seetõttu väga viltu, siis eemaldasin selle üldse.
Paljudel fotodel on üks või mõlemad porilauad puudu ja ma arvan, et ühe poole puudumine annab detailirohkema vaate
käigukastipealsele ja lisab traktorile ehk pisut karakterit.
- Mõned voolikud, juhtmed ning liigendid olid siin samuti puudu ning lisasin järjepanu ka need.
- L.Z. Modeli plekkidel olid paljudes kohtades madalad poldijäljendid, kuid liimisin neile sinna peale poldipead, et
need vähe prominentsemad tunduksid.
- Roomikud on Trumpeteri karbist tulnud ja liikuvad. Nood on aga väga laia lõtkuga ja praegu olen talla
all olevad 10 lüli võimalikult tihedalt kokku liiminud, et asi väga lontis ei paistaks.

Kuna tegu on siiski aparaadiga, mis on sisuliselt suur bensiinimootor kahel roomikul, siis mootor nõuab erakordset tähelepanu
loodetavasti saab ta ka väärikalt värvitud.

Siin on pildid praegusest seisust:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Külma närvi ja
jääge meiega!

Kristjan
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 32
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinet S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Vahepeal olen jõudnud talle värvi selga ajada. Proovisin seekord enese
jaoks vähe hoogsamalt juukselakki, sestap sai ta esiteks erinevas variatsioonides
pruuniga üle tõmmatud, seejärel läks põrandavaha ning siis juukselakk ja põhivärvina
AK RC-Color'i 4BO. Fotodelt paistab see vähem välja, kui päriselus, aga püüdsin seekord ka
põhivärvi hele-tumedusega rohkem mängida, kasutades 4BO helestamiseks Tamiya XF-21 Sky'd.
Nühkisin teda ka üsna lustiga ja esialgu tundub et päris meeleolukas sai.

Pilt

Pilt

Pilt


Head Vabariigi Aastapäeva!
Kristjan
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 32
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinet S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Teises foorumis heideti ette, et ventilaator on radika tuulesuunajast liiga palju liiga väljas.
Püüdsin seda venti siis rohkem sinna tuulesuunajasse ajada - ühelt poolt tegin tuulesuunajale krae, teisalt
pikendasin ventilaatori võlli. proovimise peale jäi enamvähem.

Sellise teistsuguse aparaadina on ta andnud võimaluse tema peal enese jaoks jälle pisut uusi kulutamisvõtteid proovida.
Praegu on mõnevõrra pinnast sinna rooste otsa saanud ja enam ta nii roostene ei tundugi.
Töö on muidugi veel pooleli ja kogu asja üheks ansambliks sidumine seisab veel ees.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kristjan
Kasutaja avatar
vaoinas
Postitusi: 32
Liitunud: 3. 05. 2023 17:00
Elukoht: Tallinn
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Stalinet S-60

Postitus Postitas vaoinas »

Nonii, nüüd on ka minu vitriinis vene rauda.

Ma olen kindel, et oleks saanud ka paremini, aga oma avatud mootori ja kõige
muuga oli kogu see traktor ikkagi nii nüansirohke, et lõpuks läks päris keeruliseks
kõigele sellele tähelepanu pöörata ja sealsamas ka kogu üldilmet üheskoos hoida.

Selline ta siis seekord sai:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Külma närvi ja
jääge meiega!

Kristjan
Simmtann
Postitusi: 588
Liitunud: 30. 12. 2005 21:51
Asukoht: tallinn, nõmme , kiwa

Re: Stalinet S-60

Postitus Postitas Simmtann »

Aplausi väärt saavutus. Tihti on sellised väsinud olemisega mudelid langenud suure kuivpintseldamise ohvriks, mile tulemusel on kõik teravamad servad heledaks nühitud ja üldilme tundub väga võlts. Siin on saanud väga hästi. Eriti armsad on need kaks väikest haljaks kulunund astet traktori taga. Tõesti ilusti on ära mäkerdatud nii pori, kui sundõlituse mõttes. Mina oskan ainult takka kiita ja ehk näeme veel mõnda täitsa trööbatud toodet või miks mitte lausa mõnd vrakidioraami millalgi ?
Ivar S.
Postitusi: 69
Liitunud: 8. 08. 2022 12:37
Elukoht: Lääne-Virumaa

Re: Stalinet S-60

Postitus Postitas Ivar S. »

Õliloik on kõhu alt puudu 😀.
Vasta