Khersoni Gaz 21 mudelite võrdlus

Kõik, mis puudutab mudeleid mõõtkavas 1:43.
Vasta
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 1898
Liitunud: 28. 12. 2005 18:10
Elukoht: Tallinn

Khersoni Gaz 21 mudelite võrdlus

Postitus Postitas marko »

Minu käes on ajutiselt 4 Kherson Modeli (Ukraina) tehtud Gaz 21 ja 22. Varsti lähevad nad uutele omanikele, aga mõtlesin mõned pildid näitamiseks üles panna. Minu mõningaseks üllatuseks on need mudelid tõesti väärt oma kallist hinda :) . Võrreldes IXO Gaz 21ga on need mudelid oluliselt täpsemad, muidugi Volgade asjatundjad võivad ka kommenteerida, aga igatahes nende mudelite jooned ja detailid tundusid hoopis loomulikumad kui IXOl.

Tegu siis:
1) Gaz 21L (1965) (must ja helesinine) - põdrata, aga "vaalasuu" kujulise iluvõrega
2) Gaz 21B(V) (1959) (must) - põdra ja tähekesega
3) GAZ 22 (1965) (mariinroheline)

Lisaks üks pilt minu külmasõja Gaz 21 võrrelduna Khersoni Gaz 21B.
Manused
GAZ21IXOjaKhersoneest.JPG
Gaz22karbiga.JPG
Gaz22tagant.JPG
Gaz22eest.JPG
Gaz21Btagant.JPG
Gaz21Beest.JPG
Gaz21Lmustkarbiga.JPG
Gaz21Lsininetagant.JPG
Gaz21Lsinineeest.JPG
Kasutaja avatar
silverykssilm
Postitusi: 1888
Liitunud: 28. 12. 2005 19:31
Asukoht: Saue

Postitus Postitas silverykssilm »

Muideks kui ma nüüd õigesti mäletan, siis ühelgi kõnealusel volgal millel kroom iluvõre, peale selle tähekesega variandi ei ole tegelikult originaalis kapotil asetsevat põtra.Esinesena tulid sellised volgad üldse ilma kroomitud iluvõreta millel oli ka põder,seejärel see tähekesega variant põdraga ja kõik ylejäänud peaksid olema minu mäletamist mööda ilma põdrata.
Tony
Postitusi: 326
Liitunud: 14. 07. 2006 11:56
Asukoht: Keila

Postitus Postitas Tony »

natuke ajalugu saab gaz-21 kohta lugeda siit

http://www.volga.ee/modules.php?name=Co ... page&pid=8

Best
Tony
mel
Postitusi: 21
Liitunud: 11. 09. 2006 9:22
Asukoht: tartu

Postitus Postitas mel »

silverykssilm kirjutas:Muideks kui ma nüüd õigesti mäletan, siis ühelgi kõnealusel volgal millel kroom iluvõre, peale selle tähekesega variandi ei ole tegelikult originaalis kapotil asetsevat põtra.Esinesena tulid sellised volgad üldse ilma kroomitud iluvõreta millel oli ka põder,seejärel see tähekesega variant põdraga ja kõik ylejäänud peaksid olema minu mäletamist mööda ilma põdrata.
Päris selline GAZ 21 tootmise ajalugu nüüd küll ei olnud.
GAZ 21 esimesed autod tulid 1956 aasta sügisel. Lühidalt öeldes eristatakse Gaz 21 kolme põlvkonda -
I- põlvkond: 1957-58; esimesel iluvõrel viisnurk, iluvõre horisontaalsetest ribidest koosnev, esimesed suunatuled paiknesid ribi küljes, lainelised stanged, põder kapotil,- need on kõige esmased välised tunnused.
II- põlvkond : 1958-62; esimene iluvõre vertikaalsetest ribidest koosnev, laiade vahedega, stanged endiselt lainelised, põder kapotil, võrreldes I põlvkonnaga väiksemad erinevused tagumiste suunatulede, numbritule, kapoti jne disainis.
62a-te lõpus 1963 a päris alguses valmistati ka selliseid volgasid, millel kapotil liist aga põdra kuju puudus, see asendati sellise tömbi laiema liistuga. Esines ka nn ülemineku variante juba
III- põlvkond 1963a algus kuni aastani 1970, põdra kuju puudus, muutus kapoti disain olulisemalt, stanged sirged, esimene iluvõre vertikaalsetest ribidest koosnev, kitsaste vahedega.
See kõik on kiire ja ülimalt kokkuvõtlik kirjapanek vana volga erinevatest arengutest , mida on võimalik silmaga koheselt eristada. Loomulikult olid erinevused mootori, salongi jt ehituses.
GAZ 21 toodeti erinevaid mudeleid: näiteks nii tavaline mudel (odavam ja kallim variant), takso, eksport, eksport-luks, expordiks sots.maadesse,
kap.maadesse, karmima külma põhja piirkonna tarbeks.
Kõigil need mudelid olid erineva tähistusega (GAZ 21 ....) ning neil olid konkreetsed erinevused. Üldiselt tavavariandil nikklit oli vähe, nikkelliistud pandi ikka eksporttoodangule.
Omaette maailm oli muidugi GAZ 23 e. KGB volga
Vasta