1. leht 3-st

Kostroma Elektromehhaaniline tehas - MAZ

Postitatud: 15. 02. 2006 23:07
Postitas marko
Üks suhteliselt haruldaste ja nüüdseks kallite mudelite tootja oli Venemaal Kostromas ja Zagorskis asuv Elektromehhaaniline tehas (sama tehas eri linnades) (Электромеханический завод).
МАЗ-503А 1982-86, 1993 (Zagorsk), 1987-92 (Kostroma)
MAZ 503A - mida üldiselt tehti kahes variandis sinise ja erkrohelise kabiiniga. Kastid üldjuhul kollased. Esimesed variandid omasid tugevaid esiakende raame, hilisematel väheke muutusid, samuti oli algul numbri imitatsioon esistange peal.
МАЗ-500 1993 (Zagorsk)
Eriti haruldane mudel, mida tehases jõuti teha ainult proovipartii. Edasi tellisid ettevõtlikud kollektsionäärid hulga detaile, millest pandi kokku umbes 500 mudelit. Seda mudelit tootis edasi kooperatiiv ANVI, mis väikeste partiidena tegi veel sadulhaagist MAZ 504.
Kõik need väikeste partiidena mudelid on väga kallid ja ma pole neid liikumas kuskil kohanud.
MAZ 503A halb omadus on, et ta kabiin kipub olema "tsingikatkuga" nakatuv ja seetõttu lagunev.

Postitatud: 16. 02. 2006 8:03
Postitas EdR
MAZ-i mudelist oleks lähemas tulevikus ise ka huvitatud. Huvitavad just mudelid 500(porte) või 503A (kallur). Seda viimast võib veel leida aga portet vist pole Eestist saada?
Mis hinnaskaalas need MAZ-id on?

Postitatud: 16. 02. 2006 8:40
Postitas marko
No kui kallur MAZ 503A kuskilt eesti turult või antiigipoest leida, siis hind kuni 500 eeki on puhas võit. Kui hinnad üle selle, siis tasub silma peal hoida ebay-oksjonitel, kus neid vahel harva müüakse.
MAZ 500 eest maksti juba 3 aastat tagasi üle 100 USD e. 1300 EEKi tükist ja hinnad on ainult ülesläinud. Kui sul õnnestub see auto alla 3000 eeki saada, siis sa oled õnneseen.

Postitatud: 16. 02. 2006 12:45
Postitas WWW
Mul ka see sinise kabiiniga Maz . Praegu veel terve !
Äkki Ivan oli sellel päeval napsitanud kui valas Sinu Maz'i
kabiini !
v

Postitatud: 16. 02. 2006 13:17
Postitas kolz
Kardan, et Vanja oli ikka päris täis, sest kasti luuk murdus ka kohe uuest peast kolmeks jupiks, originaal raam ka erilist jõudu ei kannatanud, kast on veel terve kusagil kapisahtlis. Mudelil on paar aastat vanema Maz-i kast.
Mul Lada 2109 esikapott paistab olevat sama Ivani tehtud samal päeval.

Postitatud: 16. 02. 2006 13:31
Postitas marko
Sellest nn. "tsingikatkust" ma üritan mingi hetk materjali kokku panna. See on põhiliselt 70-80ndate aastate mudelite probleem. Teatud partiid mudeleid tehti vale metallisegu ja jahutusega. Põhiliselt AGAT/Radon/Tantali toodete ja nende Mazide probleem. Eleconil teadaolevalt seda pole juhtunud ja muud tootjad kasutavad hoopis teisi segusid.

Postitatud: 22. 02. 2006 21:25
Postitas WWW
WWW kirjutas:Mul ka see sinise kabiiniga Maz . Praegu veel terve !
Äkki Ivan oli sellel päeval napsitanud kui valas Sinu Maz'i
kabiini !
v
Nüüd mul neid juba kaks ! See mille täna sain ,ei ole küll nii korralik kui
eelmine . Kuid selliseid vigu nagu Kolz'i MAZ'il ,ei ole . Tagaluuk puudu ja
need peened 'plastlehtvedrud' purud .

v

Postitatud: 2. 03. 2006 19:00
Postitas Wäintz
jah, ka minul on sama probleem, kasi alumine julla, mis tahab tõstesilindri oma ja kabiini omad on katki, kasti luuk läks pooleks ja tuli ära, proovisin epoga kinni panna, ju näeb mis saab, tõesti kahju kui ta nii ära pudeneb :roll:

Postitatud: 25. 03. 2006 9:15
Postitas igor
Kunagi sai 1980-ndate aastate esimeses pooles Venemaal käidud ja Kostromas MAZ 503A mudel ostetud (rohelise kabiiniga ja ilma sisse pressitud numbriteta). Õnneks pole see auto lagunema hakanud ning isegi karp peaks alles olema. Ka on mingi number kere peal (326, valge värviga). Järgmine nädal (so. märtsi viimane nädal)panen pildi ülesse.

Postitatud: 26. 03. 2006 13:02
Postitas igor
Minu eksemplar

Postitatud: 18. 10. 2008 11:13
Postitas taevavalvur
sain maz 503 kalluri mille raamile on kirjutatud number 379, teab keegi midagi selle numbri kohta? kas kellegi tuuning või mingi tehase seeria number või...

Postitatud: 18. 10. 2008 11:29
Postitas marko
Ilmselt mingi tehasenumber, aga kindlasti mitte seerianumber. Teadaolevalt on neid mudeleid toodetud limiteerimata.

EDIT: Vaatasin oma mudelit ja seal oli samamoodi tembeldatud 38. Äkki see on mingi partii või tehnilise kontrolli või mudeli kokkupanija tunnus?

Postitatud: 18. 10. 2008 11:36
Postitas madis1080
Minu mazil on seal 71. Ja märkasin et on 2 sorti kabiine ühedel on esimesed akna raamid teistpide ja osadel õiget pidi.

Igori mazil on need tagurpidi.

maz

Postitatud: 18. 10. 2008 11:39
Postitas veiko51
Minu omal tempel 145

Postitatud: 18. 10. 2008 11:52
Postitas newvadik
Kabiini aknad tõesti erinevad - siin on hästi näha http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... 17&start=0